Welke processen en workflows kan ik efficiënter maken?

Workflows efficiënter maken

Een algemene vraag die mij regelmatig wordt gesteld is welke processen en workflows ik gemakkelijk en snel efficiënter kan maken voor een ondernemer. Ik moet je teleurstellen: hiervoor heb ik geen standaardlijstje. Het antwoord is namelijk niet zo simpel. Vergelijk het eens met een personal trainer. De eerste keer dat je daar komt en zegt: “zo, vertel me maar wat we gaan doen”, zal de trainer je terugfluiten. Er is wel iets meer informatie nodig om een traject te ontwikkelen dat bij jou en je doelen past. Zo werkt het ook bij de ondernemers die ik help. We gaan echt samen aan de slag om die processen en workflows te automatiseren, optimaliseren en verbeteren. Soms gaat dat supersnel, soms is daarvoor iets meer tijd nodig. 

Meer structuur aanbrengen in je bedrijf

I hate to break it to you: er is geen ‘one size fits all-structuur’. Een écht goede structuur, écht goede workflows, zijn 100% afgestemd op jouw bedrijf maar ook op JOU als ondernemer. Want om te weten waar winst te behalen valt, heb ik veel meer informatie van jou nodig. Ik kan wel zeggen dat we je administratie helemaal gaan stroomlijnen, maar misschien besteed jij die wel volledig uit en heb je helemaal geen invloed op hoe dat verloopt. Of ik vertel je dat we jouw onboarding proces gaan aanpakken, maar jij wil je juist focussen op je bestaande klanten en voorlopig geen nieuwe meer aannemen (en wordt er dus helemaal niemand ge-onboard).

Welke processen kan ik dan wel efficiënter maken?

Ik blink uit in plannen en vooruit werken (zal je vast niet verrassen), dus deze blog schrijf ik op mijn vaste schrijfdag per maand, al voor een paar weken vooruit. Een klant van mij blokkeert volledig als ze er speciaal voor gaat zitten en schudt juist de allerbeste posts en mails uit haar mouw als ze snel even 10 minuten tussendoor heeft. Wat ik daarmee wil zeggen: gelukkig zijn we allemaal anders, that makes it fun. 

Daarom moet je je bedrijf ook niet inrichten op een ‘one size fits all’-manier, maar helemaal customizen naar waar JIJ goed en slecht in bent en hoe jij je tijd wil indelen. In mijn programma leer ik hoe je weet welke processen in je bedrijf efficiënter kunnen en hoe je dat aanpakt om er tijdswinst uit te halen. Ik leer je daarmee een nieuwe skill, zonder alles voor je te doen waarna je tegen dezelfde obstakels aan blijft lopen. 

Processen automatiseren

Van processen automatiseren tot het bundelen van werkzaamheden

Omdat elke klant anders is, gaan we samen aan de slag met de onderdelen waarop voor jou winst valt te behalen. Zo pakt een van mijn klanten haar onboarding-en klantcontactprocessen aan. De ander maakt de samenwerking met haar team efficiënter en soepeler. Weer een ander automatiseert een hoop administratieve handelingen en wéér een ander heeft de tijd gehalveerd die ze aan social media kwijt was. Eerst kijk je naar waar je heen wilt met je business, wat het doel is van meer tijd creëren en daarna pas je je workflows erop aan.

Wat ga jij straks doen met die 8-20 uur extra in de week? 

Wil je weten wat jouw persoonlijke stappenplan moet zijn om meer tijd over te houden in je bedrijf? Daar help ik je binnenkort graag mee in de gratis online masterclass Slimmer Werken. Hierin deel ik de sleutel tot meer tijd overhouden met je en hoe jij dat in jouw persoonlijke situatie aanpakt. Je kan je hier gratis inschrijven. Het wordt heel vet en waardevol, dus mis ‘m niet! 

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Gratis masterclass

DE FORMULE VOOR 6 UUR TIJDWINST PER WEEK OM JE BEDRIJF VERDER TE GROEIEN

Jouw bedrijf loopt goed en je hebt een berg aan omzet-verhogende ideeën om het nog veel verder te groeien. Maar hoe vaak je je ook voorneemt om ze uit te voeren, je komt er nooit aan toe omdat je veel te veel te doen hebt.

In deze gratis masterclass leer ik je hoe je minimaal 6 uur per week tijdwinst behaalt in je bedrijf door het efficiënter in te richten, zelfs als je het nu zo druk hebt dat je niet eens 6 minuten over hebt. 

schrijf je hier in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer lezen? Dit vind je waarschijnlijk ook interessant:

Foto van Shelley Barendregt

Shelley Barendregt

Ik ben Shelley en ik help high achieving ondernemers om tijd te besparen, zodat jij je kan bezighouden met het uitvoeren van je creatieve en omzet-verhogende plannen die je business doen groeien. Van overvolle to do lijst die elke dag nóg langer wordt (terwijl je keihard werkt), naar alleen nog doen waar JIJ gelukkig van wordt, terwijl de rest is geautomatiseerd, geoptimaliseerd of gedelegeerd.

MEER OVER MIJ

emails die je tijd besparen

Schrijf je hieronder in en ontvang wekelijks tips over hoe je je business en tijd zo efficiënt mogelijk inricht.

gratis masterclass

Elke week 6+ uur tijdwinst door je bedrijf efficiënter in te richten

lees verder

Best-gelezen artikelen

Bedankt voor je inschrijving

Je ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging in je inbox.