4 manieren om Trello te gebruiken als ondernemer

Trello voor ondernemers

“Trello, dat is toch zo’n to do-tool?” Als je eens wist hoe vaak ik dit hoor… 😉 Mijn antwoord is altijd hetzelfde: nou ja, dat is zo’n 10% van wat je ermee kunt. Zeker voor ondernemers zijn er namelijk veel meer mogelijkheden. Trello afschrijven als “to do-tool” is dus zonde. Je doet er jezelf enorm tekort mee, want je kunt er namelijk veel meer uithalen voor je bedrijf. Daarom deel ik in deze post 4 handige manieren waarop je Trello kunt gebruiken als ondernemer.

Misschien zie je door de bomen het bos niet meer als het gaat om online organisatie tools. Er zijn namelijk flink wat verschillende. En dan hebben we het nog niet eens over alle functies die er zijn. Er is zo veel mogelijk!

Ontzettend fijn, maar ook niet geheel onlogisch dat we niet meer álle functies volledig uitpluizen, want daar heb je meer dan een dagtaak aan. That’s where I come in! Ik gebruik Trello al jaren voor mijn bedrijf, heb ontelbare andere ondernemers geholpen om Trello slim in te zetten en weet precies hoe jij deze tool optimaal kunt gebruiken. (Ik heb er zelfs een gratis masterclass over gemaakt, schrijf je hier in!)

Benieuwd voor welke 4 doeleinden in Trello gebruik? Lees dan vooral verder!

4 manieren om Trello te gebruiken als ondernemer

1) Als online omgeving voor & met mijn klanten

Met de ondernemers in mijn 1-op-1 traject heb ik een persoonlijk Trello bord waarin ze alle instructies, benodigde links, documenten en opdrachten kunnen vinden. Na elke sessie zet ik een checklist voor ze klaar met de actiepunten die we hebben afgesproken.

Daarnaast hebben we ook contact via het Trello bord in plaats van mail/appjes/DMs; er is een duidelijke plek waar ze hun vragen kwijt kunnen die ik daar ook beantwoord.

manieren Trello gebruiken ondernemer

2) Als prikbord voor lange termijn ideeën

Naast de gewone to do’s komen er ook regelmatig ideeën omhoog die heel waardevol kunnen zijn, maar niet meteen nu uitgevoerd hoeven te worden. Daarvoor heb ik een ‘long term’ bord op Trello waar ik die plannen bewaar, gesorteerd onder de juiste categorie.

Wanneer ik mijn maandplan maak, kijk ik altijd even naar dat bord of ik een idee wil meenemen in de komende maand. Ideaal om je geniale hersenspinsels te bewaren, in plaats van in een rondslingerend notitieboekje of losse post-it!

3) Als maandplan overzicht

Het is makkelijk om het overzicht te verliezen als je je bedenkt wat je allemaal moet doen in een hele maand. Daarom heb ik een maandplan in Trello wat dagelijks wordt bijgewerkt. Ik zet er taken op ‘done’, maar mijn twee freelancers ook. Zo zien we van elkaar wat er al wel/niet gebeurd is en kunnen we daar ook vragen voor elkaar beantwoorden.

Veel handiger dan losse mails heen-en-weer, én veel overzichtelijker. Ik zie daar in één oogopslag hoe het ervoor staat en waar aan gewerkt moet worden. Dat neem ik dan weer mee in mijn weekplanning.

4) Als to do overzicht

Juist, nu pas komt het ’to do’-gedeelte aan bod. Ik werk zelf dagelijks met mijn planner, maar in Trello heb ik wel borden met to do’s voor grotere projecten. Daarin houd ik overzicht wat er nog moet gebeuren voor een bepaald project, zoals het lanceren van een nieuwe training. Daarin bepaal ik waar ik aan ga werken en dat neem ik over in mijn week to do lijst in de planner.

Zoals je misschien al wel door hebt, ben ik gek op Trello. Zorg er vooral voor dat je één tool gebruikt en niet vijf verschillende voor hetzelfde doel. Dan maak je het jezelf alleen maar lastiger. Wil je Trello ook direct slim gaan inzetten voor meer structuur, overzicht en groei in je bedrijf, zonder dat je urenlang uit hoeft te zoeken hoe de tool nou eigenlijk precies werkt? Ik leer het je binnenkort in mijn gratis masterclass ‘Trello voor ondernemers: maximaliseer jouw business efficiency & groei. Schrijf je hier in.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer lezen? Dit vind je waarschijnlijk ook interessant:

Shelley Barendregt

Shelley Barendregt

Ik ben Shelley en ik help high achieving ondernemers om tijd te besparen, zodat jij je kan bezighouden met het uitvoeren van je creatieve en omzet-verhogende plannen die je business doen groeien. Van overvolle to do lijst die elke dag nóg langer wordt (terwijl je keihard werkt), naar alleen nog doen waar JIJ gelukkig van wordt, terwijl de rest is geautomatiseerd, geoptimaliseerd of gedelegeerd.

MEER OVER MIJ

emails die je tijd besparen

Schrijf je hieronder in en ontvang wekelijks tips over hoe je je business en tijd zo efficiënt mogelijk inricht.

exclusieve podcast

In 5 stappen meer tijd om je bedrijf en omzet te groeien

lees verder

Best-gelezen artikelen

Bedankt voor je inschrijving

Je ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging in je inbox.