4 manieren om Trello te gebruiken als ondernemer

Trello voor ondernemers

“Trello, dat is toch zo’n to do-tool?” Als je eens wist hoe vaak ik dit hoor… 😉 Mijn antwoord is altijd hetzelfde: nou ja, dat is zo’n 10% van wat je ermee kunt. Zeker voor ondernemers zijn er namelijk veel meer mogelijkheden. Trello afschrijven als “to do-tool” is dus zonde. Je doet er jezelf enorm tekort mee, want je kunt er namelijk veel meer uithalen voor je bedrijf. Daarom deel ik in deze post 4 handige manieren waarop je Trello kunt gebruiken als ondernemer.

Misschien zie je door de bomen het bos niet meer als het gaat om online organisatie tools. Er zijn namelijk flink wat verschillende. En dan hebben we het nog niet eens over alle functies die er zijn. Er is zo veel mogelijk!

Ontzettend fijn, maar ook niet geheel onlogisch dat we niet meer álle functies volledig uitpluizen, want daar heb je meer dan een dagtaak aan. That’s where I come in! Ik gebruik Trello al jaren voor mijn bedrijf, heb ontelbare andere ondernemers geholpen om Trello slim in te zetten en weet precies hoe jij deze tool optimaal kunt gebruiken.

Benieuwd voor welke 4 doeleinden in Trello gebruik? Lees dan vooral verder!

4 manieren om Trello te gebruiken als ondernemer

1) Als online omgeving voor & met mijn klanten

Met de ondernemers in het Moeiteloos Ondernemen traject heb ik een 1-op-1 Trello bord waarin ze alle instructies, benodigde links, documenten en opdrachten kunnen vinden. Na elke sessie zet ik een checklist voor ze klaar met de actiepunten die we hebben afgesproken.

Daarnaast hebben we ook contact via het Trello bord in plaats van mail/appjes/DMs; er is een duidelijke plek waar ze hun vragen kwijt kunnen die ik daar ook beantwoord.

manieren Trello gebruiken ondernemer

2) Als prikbord voor lange termijn ideeën

Naast de gewone to do’s komen er ook regelmatig ideeën omhoog die heel waardevol kunnen zijn, maar niet meteen nu uitgevoerd hoeven te worden. Daarvoor heb ik een ‘long term’ bord op Trello waar ik die plannen bewaar, gesorteerd onder de juiste categorie.

Wanneer ik mijn maandplan maak, kijk ik altijd even naar dat bord of ik een idee wil meenemen in de komende maand. Ideaal om je geniale hersenspinsels te bewaren, in plaats van in een rondslingerend notitieboekje of losse post-it!

3) Als maandplan overzicht

Het is makkelijk om het overzicht te verliezen als je je bedenkt wat je allemaal moet doen in een hele maand. Daarom heb ik een maandplan in Trello wat dagelijks wordt bijgewerkt. Ik zet er taken op ‘done’, maar mijn twee freelancers ook. Zo zien we van elkaar wat er al wel/niet gebeurd is en kunnen we daar ook vragen voor elkaar beantwoorden.

Veel handiger dan losse mails heen-en-weer, én veel overzichtelijker. Ik zie daar in één oogopslag hoe het ervoor staat en waar aan gewerkt moet worden. Dat neem ik dan weer mee in mijn weekplanning.

Tip: in deze blog leg ik uit hoe je overzicht creëert in de chaos van ideeën en de juiste prioriteiten stelt.

4) Als to do overzicht

Juist, nu pas komt het ‘to do’-gedeelte aan bod. Ik werk zelf dagelijks met mijn Pretty Productive planner, maar in Trello heb ik wel borden met to do’s voor grotere projecten. Daarin houd ik overzicht wat er nog moet gebeuren voor een bepaald project, zoals het lanceren van een nieuwe training. Daarin bepaal ik waar ik aan ga werken en dat neem ik over in mijn week to do lijst in de planner.

Zoals je misschien al wel door hebt, ben ik gek op Trello. Zorg er vooral voor dat je één tool gebruikt en niet vijf verschillende voor hetzelfde doel. Dan maak je het jezelf alleen maar lastiger. Gebruik jij Trello al of ben je nog zoekende hoe je dat het beste in kunt zetten? Laat het me weten in de comments!

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer lezen? Dit vind je waarschijnlijk ook interessant:

Shelley Barendregt

Shelley Barendregt

Ik ben Shelley Barendregt en ik word ontzettend blij van structuur en systemen. Mijn mailbox zal nooit 500 ongelezen e-mails bevatten en mijn laptop is netjes geordend in mapjes en categorieën. Regelmatig help ik vriendinnen en collega’s met dingen zoals hun inboxen opschonen of hun kledingkasten ordenen. Structuur, organisatie, discipline – that’s my thing!

meer over mij

Ontvang wekelijks tips om tijd te besparen en laat mij je helpen om meer structuur in je leven aan te brengen!

Populaire posts

Bedankt voor je inschrijving

Je ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging in je inbox.